martes, 26 de febrero de 2008

95 al·legacions = Oportunitat única.


Èxit. No cal un altre qualificatiu. 95 persones ens han donat la seua signatura per defendre les al·legacions que havíem preparat (i sabem d'algun altre que han presentat les al·legacions ells directament). Estem més que contents, per a què enganyar-nos. Nosaltres a penes hem fet res. Penjar-ho a aquest blog. Però hi ha gent que s'ha mobilitzat perquè creia que era just el que nosaltres plantejàvem. Gent que no coneixíem ha corregut la veu, sense interessos personals o partidistes, només amb un interès altruista. Només pel bé del poble. I això és... (difícil trobar un qualificatiu adequat) emocionant.

I encara més important, la major part de les persones que han signat viuen al centre històric. Això és una oportunitat única per al nostre ajuntament, per al nostre poble. Que hi haja gent amb inquietuds, amb ganes de participar, en ganes de moure's per lluitar per un determinat model de ciutat és una oportunitat que no s'ha de deixar passar. Més si són veïns. Ha arribat el moment de contar amb el poble abans de prendre decisions i no després. I ara, tornem a repetir, tenim una oportunitat única.

Les al·legacions no anaven contra ningú. Si algú no les ha llegit encara, se les pot descarregar i llegir-les. Era l'única opció que ens quedava davant d'un Pla Especial que és quedava curt. Nosaltres volem més per al nostre Centre Històric que una memòria de 7 pàgines a doble espai. També 95 veïns de Castalla volien més que una memòria de 7 pàgines a doble espai. I esperem que el nostre ajuntament també vullga més que una memòria de 7 pàgines a doble espai per a un pla Especial tan important. I que quede clar: la memòria d'aquest pla no tenia un problema amb el poquet que posava, sinó en tot allò que no aclaria.

No sabem quina és l'opinió municipal sobre les al·legacions. Encara no hem tingut ocasió. Sempre hi ha algú que ens diu que estem fent el treball que deuria fer el nostre ajuntament. Que eixes observacions les devien haver fet ells al redactor del Pla Especial... Personalment pense que tots estem al mateix vaixell i que hem de contar uns amb altres per arribar a bon port. Vent de ponent tenim amb eixes 95 persones que volen el millor per al seu poble. Només falta que decidim entre tots cap on cal remar. Repetim: tenim una oportunitat única.

Toni

19 comentarios:

Anónimo dijo...

Ai ben pensat Toni...
Com que tots estem al mateix nivell? voldràs comparar-me el meu nivell al de Paneta!!!
No estic gens d´acord amb tu. Efectivament això no era faena nostra, era i és faena de l´Ajuntament. Crec que ja està bé de llavar-se les mans i bones paraules. Amb bones paraules no anem a ningún lloc. El que necessita Castalla són bons fets. I sí, em pose exigent i demane el millor. No per a mi sino per al poble, que al cas és el mateix.
No vull sentir parlar de participació ciutadana, vull FER participació ciutadana. No vull sentir dir a Paneta "ho tendrem en compte". vull que realment ho tinga en compte.
Cada vegada s´assembla més la política local a la nacional. Prou de demagògia i de anem a fer, ho pensarem... áixò no ens diu res.
Moviment collons!!

Anónimo dijo...

ole¡ secunde totalment les paraules del primer comentari.Per una part estem constantment anat per el costaet que l'ajuntament ens deixa, sense exir molt cap afora no siga cas que algú s'anfade (bendita democrácia). Per altre costat demanem que la gent participe des de aquest blog,pero en qué?, cóm?, de quina manera? no tot el món llig aquest blog ni tot el món té facilitat per ha escriure a un blog. Podriem fer més coses?, sí , fóra del que fá l'ajuntament?, segurament que sí, per tant JA VA SENT HORA...
Per últim cal dir que estos grans passets que anem fent, volen dir que la gent está disposta a fer coses importants per el seu poble, que no té res que vore amb donar les graciés a l'ajuntament perque ens deixe parlar i dir algo, vinga va¡ es el mínim común divisor, que fa sempre qualsévol pólitic per a guanyar-se les grácies del seu inestimable poblet.
VINGA, ANEM CAMINANT

Anónimo dijo...

El metge m'ha dit que només tres ironies per dia, que no em senten bé. I hui ja n'he gastat dos. Tinc l'autocontrol pels turmells... Així que me'n reserve una per a la nit, per si de cas em cal, i ara les contestaré als meus companys de blog amb el mateix to que parle amb l'ajuntament (és graciós açò).

"Jo crec que ja hi ha prou" vol moviment. Ho entenc. Però no entenc massa bé això de "ja està bé de llavar-nos les mans i de les bones paraules" just en l'article on presentem 95 al·legacions contra una actuació municipal. Que l'article t'ha semblat conciliador? Em sembla perfecte. Ho era. Que l'ajuntament mai va a fer-nos cas? M'ho crec. Que per això hem d'abandonar les bones paraules? Espere que no. A mi em senta fatal.

M'encanten eixes crides a que no ens podem conformar i tot això... que hem d'anar més lluny... Ole, ole i ole. Una vegada van fer un concurs d'optimisme i vaig quedar segon. Ja ho veieu als meus articles, però comence a pensar que això no és contagiós i que el dia que recollim 95 signatures, sense moure'ns a penes i en menys de 20 dies sobre una illa de cases d'un Centre Històric del que els castelluts han passat olímpicament durant anys, valia algun comentari d'alegria i efusivitat. Sense "peròs". jujuju.

Hui fa un dia estupendo, hi ha molta gent que ens ha donat suport a una cosa que vam fer amb tota la il·lusió del món, pengem l'article i vosaltres enseguida preocupats altra volta per si som blans en l'ajuntament o si sempre estem donant-los les gràcies o si a vore si ens movem ja...

Vinga, respirem, pensem en el següent pas i tornem a remar tots en la mateixa direcció.

(Pantalla superada. Ni una ironia en l'explicació, juju). Vinga ens veiem estos dies.

PD. El blog el tenim més parat que res. A vore si una miqueta de polèmica interna li dona canxa.

Anónimo dijo...

uf, errada. He posat "els castelluts han passat olímpicament" i haguera hagut de posar "els castelluts hem passat olímpicament"

Anónimo dijo...

A vore Antoni:
Ho senc però el de "llavar-nos les mans" no era per aquest blog sino per l´ajuntament ja que hem consta que és un fiel seguidor a Quina Castalla Volem. Nosaltres no ens llavem les mans perquè tampoc ens les embrutem.

Optimisme? sí clar, com diuen a l´esglèsia és just i necessari però no és l´únic que podem fer. Estem pegant molt bons passos cap endavant però tinc la sensació que l´ajuntament no ens segueix al mateix ritme. No dic que ell no camine, bueno sí, sí que ho dic. El que volia donar a entendre és la diferència entre caminar i dir que es camina. No sé si la metàfora queda clara.

Anónimo dijo...

Ups perdò:
Toni, el de "ja està bé de bones paraules" també va per a l´Ajuntament. I si m´apretes molt per a Paneta en particular.
Aclarat doncs.

Anónimo dijo...

Vinga una poqueta polèmica interna.

"Jo crec que ja hi ha prou" podries escriure amb més claredat perquè et fas uns embolics de por. Pensa bé el que vols dir, t'entendrem millor i així no hauràs d'anar donant explicacions a posteriori. Un poquet de glamour: Gensanta!

Es mi briconsejo de hoy (JUJUJU)

Anónimo dijo...

ooooh. Llàstima. Jo pensava que anàvem a discutir més!!!

Resulta que ho havíem entés mal. "Pos vaja".

Anónimo dijo...

A vore , jo vull fer una pregunta: quina creieu que serà la reacció de l'Alcalde paneta al fet de presentar aquestes al.legacions?

1. Jo tinc l'esquena molt ampla, ja es cansaran.
2. Quí són tots eixos que han al.legat? (llista per a possibles represalietes, a nivell de poble)
3. Faré una reunió per fer veure que estic enterat del que s'ha volgut manifestar, dic que es tindrà en compte allò que s'al.lega i després faré el que em dóne la gana, o siga, allò que anava a fer des del principi.
4. Assumiré que si anem avant amb aquesta forma de fer les coses, per a rés serveixen totes les reunions que hem fet amb els col.lectius del poble, i serà millor que els ho plantege a la cara; almenys seria lo més correcte i ètic.
5. Potser tinguen raó en allò que al.leguen aquestes persones; és temps de començar a articular els mecanismes més eficaços i més sòlids per a fer les coses amb l'acord, l'acord que donaria la trascendència que mereix el que volem per al poble.

S'admeten més possibilitats, eh? faltaria més!

Anónimo dijo...

a l'últim comentari:

Em pareix que a la opció 5 si falta una reflexió final: "osti, però és que si faig això estic donant-li la raó a l'oposició".

Per això crec que la 5 no la farà, perquè l'acompanyarà d'esta última reflexió i es farà arrere.

Anónimo dijo...

Jo crec que ja hi ha prou... de ficar-se en jo crec que ja hi ha prou.
He dit.

Anónimo dijo...

Carta oberta a "Jo crec que ja hi ha prou" (açò és rotllo Peñafiel, com quan s'arrepenteix de donar-li canya a la Casa Reial).

Benvolgut/da "Jo crec que ja hi ha prou". Després de algunes setmanes amb al·legacions amunt, al·legacions avall, participació ciutadana per un costat, participació ciutadana per un altre, sou de Paneta a destra, sous del Roig i la filla de Farol a sinestra... i amb la desaparició de T5 del 'Aquí hay tomate', vaig considerar que feia falta omplir eixe buit televisiu d'alguna manera i descansar de tanta política local.

Les meus intencions eren que m'enviares a la merda i després discutir tots dos a eixe nivell propi de la telebrossa, però no ha pogut ser. El teu talant ens ha privat d'eixa meravellosa oportunitat i no queda més que demanar-te disculpes, quin remei.

Aprofitant que ve el Mig Any et dedicaré una estrofa de polifonia renaixentista castellana:

"Hoy comamos y bebamos
y gozemos y holguemos
que mañana ayunaremos"

Anónimo dijo...

Estimat Ricardito:
Em plena d´orgull i satisfacció les teves bones intencios cap a la meva humil persona. Acàs sóc jo mereixedora de la teva benvolguda prosa renaixentista? ho dubte. El meu nivell és molt inferior, culturalment parlant.

Si`encara ho consideres oportú em preste al 100% a eixe joc "tomater" del que la televisió ens ha privat quan més necessitats estavem, sobretot a aquest poblet que en nombroses ocasions hem superat a la ficció en quotes de surrealisme.

Com va dir aquell tan famós, llança tú la primera pedra que jo, qual María Magdalena, sabré encaixar-la.

Anónimo dijo...

Estimada "Jo crec que ja hi ha prou", açò està convertint-se en alguna cosa més que un simple joc 'tomater' i supera totes les expectatives creades. De fet, mentre escric aquestes paraules el teclat de l'ordinador tira xispes d'alegria.

Lo de María Magdalena m'ha tocat l'animeta. Buscaré la "pedra adequada" per a l'ocasió, i ja posats, cercaré també algun cantal ben gros per si les al·legacions no arriben a bon port.

Anónimo dijo...

jo abandone, a la mèrda tot

Per un costat, m'han contat que Marsadi (castalla internacional) està comprant terrenys a punta pala...

Per altre, he vist com arranquen TOT lo "verd" que hi ha en la travessia del poble, desde creaciones berbegal fins a pechman. He vist un teix arrancat, arbre autòcton del que queden molts pocs eixemplars vius...

Que no em tornen a cridar per a preguntarme quina castalla vullc, que m'expiquen ells quina castalla volen, a la merda.

Al menys Pota els arrancava per la nit, estos ho fan de dia i tenen la cara dura de preguntarmos quina castalla volem.

De mi no es riu ningú mai mes. Jo per deixarme follar cobre.

Anónimo dijo...

Kiko, per què no entres tu en política i fas algo per a canviar-ho?

Anónimo dijo...

Anónimo... a que no poses el teu nom real per a dir això?

Anónimo dijo...

Kiko, enfada't lo que vullgues. Però la única manera de tirar a Paneta i els seus amics és guanyar-li en les eleccions.

Anónimo dijo...

Contestant a la pregunta del anonimo...

"Kiko, per què no entres tu en política i fas algo per a canviar-ho?"

No entre en politica perque no m'agrada.

Però... el fet de no entrar en politica em nega el dret de que no m'agrade el que fan?

de que no puga remolar quan no m'agrada el que fan?

de que no tinga dret a dir "prou, a mi no em torneu a pendre el pèl?"

de poder opinar lliurement?

i ara pregunte jo, senyor anonimo

per què tinc que creure que si entre en política podré canviar les coses?

per a poder canviar les coses, tendria que entrar en un partit diferent al que governa, no creus?

despres de tanta majoria absoluta, cada vegada mes gran, creus que tinc alguna posibilitat de canviar les coses entrant en politica?

has estat en algun plenari? has vist com es tracta a l'oposició i a les seves propòstes? poden canviar algo? amb quina ilusió pot treballar la gent que intenta canviar les coses?

a tu t'agrada el que han fet?

cuantes salvajades mes esteu dispòstos a aguantar?