martes, 20 de noviembre de 2007

Ajudes per als estudiants castalluts.

Disfrutant d´un cafenet matiner, m´entere per boca aliena d´una notícia (contada per una cosina d´un amic d´una veïna de la meva amiga) molt interessant. Em diu que l´ajuntament ha convocat uns ajuts per als universitaris que estudien a Alacant. M´he quedat prou sorpresa, la veritat, perquè jo solc estar prou damunt d´aquestes coses (sí, la vida de l´estudiant) i no n´havia sentit res.

El meu afany periodístic em porta a corroborar la notícia de primera mà. Enxufe la red i em conecte a la web de l´ajuntament. Sorpresa, res de res. No vull ser mal pensada i acusar de mentiroses a les meves amigues així que em dirigix a l´ajuntament per a desmentir la suposta subvenció. En efecte, la meva amiga no mentia. L´ajuntament ha convocat ajudes per als estudis als que podem optar tots els matriculats a la Universitat d´Alacant o en qualsevol cicle formatiu.

Les aventures i desventures que formen la meva relació amb el Muy Ilustre em duen sempre pel mal camí de l´anomenat "pensa mal i acertaràs" però amb la inauguració de la seva web i la publicació en ella d´algunes notícies interessants començava a fer-me pensar que per fí els concursos, subvencions i plaçes de treball començaven a fer-se públiques. Un altra vegada la vida em pega un revés. No podem baixar la guardia.

No sé exactament qué fer en estos casos d´indignació per la falta de publicitat dels concursos públics a la que, com tenim entés (jo i l´article 52 de la llei 30/1992), l´Ajuntament està obligat. Hi ha 12.000 € per a la subvenció i,clar, quanta menys gent la demane, a més eixim, no?. Però les noves tecnologies em reconcilien de vegades amb el món i aprofite aquest blog per a fer-vos arribar totes les instàncies necessàries per a demanar les ajudes als estudis. Espere que, al menys ho intenteu.

Bases Convocatòria.1
Bases Convocatòria.2
Sol·licitud d´ajuda als estudis
Declaració jurada
Declaració responsabilitat

Sí, en efecte, la gent sol cobrar per fer aquestes coses o, en este cas, la gent sol treballar a l´Ajuntament per a fer públiques aquestes coses.

4 comentarios:

Anónimo dijo...

Home, com no! no esperava altra forma d'actuar per part del muy ilustre. Ací sempre ha funcionat tot d'eixa forma, ja sabeu...

Anónimo dijo...

Moltes gràcies per la informació.
Paneta deuria posar-vos un sueldet, no tan gran com el d´ell clar, però un sueldet per fer-li la seva faena.

Anónimo dijo...

No m'explique com se li ha passat a aquest ajuntament( sense majúscules que les reserve solament per a les, com diu un diccionari d'Ortografía, "institucions públiques") publicitar aquestes ajudes i ofertes de treball. Aquestos aspirants a grans polítics defensen soles uns poquets interesos privats, cada vegada més descaradament, aquesta es una mostra més. Felicitar-vos per la tasca de desenmascarament d'aquestes raboses i per la tasca de publicitat per als ciutadans de Castalla. Per si alguno d'aquestos "elements" governants als que se'ls ompli la boca amb paraules com Democracia o Participació Popular (ara sí use les majúscules)lleisquera açó, li diré sols una afirmació que quasi pareix una perogrullada: la democrácia es sostén sobre tres pilars, uno d'ells es el de la publicitat.

Anónimo dijo...

Estes ajudes han existit sempre, encara que soles per a uns quants... Jo crec que les ajudes estan bé, pero per què no parlem de l'horari dels autobusos per a la gent que estudia?? tant a alcoi com a alacant. Jo molts dies he de pillar el meu cotxe perque els horaris no estan gens bé. Pillar el cotxe suposa més gasto per a mi,i més contaminació,... si estem lluitant contra el canvi climàtic, i hem de pillar els cotxes, no entenc res.