jueves, 15 de noviembre de 2007

Consell de Cultura, Participació Ciutadana, Nucli Antic, anem allà.


20:00 hores del dimarts 13 de Novembre. El regidor de Cultura, Juan A. Candela ha citat les associacions culturals del poble a la Casa de Cultura. M’encanta començar amb una frase on repetisc tres voltes aquesta paraula: Cultura. Ja!

L’Agrupació Musical, el teatre Agrucom, el Centre Cultural Castellut, els AMPA (vaja nom se’ls ha quedat), el surrealista cineclub Annie Hall, el Centre d’Estudis la Foia... No sé exactament que van a contar-nos però vaig amb eixa sensació que tinc amb determinades pel·lícules. Vull que m’agrade i aconseguisc que m’agrade. I ja no sé si és primer l’ou o la gallina. Algú que em coneix i em pega canya, diria que tinc una excessiva fe en la democràcia i ja estic a punt de donar-li la raó, perquè m’encanta quasi tot el que diuen.

El regidor i l’alcalde condueixen la reunió. Ens expliquen que volen dinamitzar la Cultura de nou i que volen que siga un dels seus punts forts. Que necessiten fer una planificació anual, i que volen comptar amb tots els nostres suggeriments i necessitats. Dotar més a la cultura i repartir segons necessitats. I tot em sona prou bé. No sé si arribarà al nivell que puguem decidir entre tots el pressupost (tinc una gran confiança en la bona voluntat de la gent i del regidor de Cultura), però es un bon començament.

Jo sempre sóc dels que quan les coses van mal li busque la part positiva i quan van bé li busque pegues. Ara, segons van avançant en el seu plantejament, li trobe pegues, però és perquè m’agrada la “música” que sona. Em calle els dubtes que m’assalten. Són només impressions, supose. Em conec.

El més interessant arriba una vegada acabada la presentació inicial. Es reclama, des del públic, la creació d’un Consell de Cultura per a què aquest intent de Participació Ciutadana no es quede en una iniciativa política que puga canviar segons regidors. I des de la taula s’està d’acord. Ho creuen una iniciativa vàlida. I el que és més important: jo em crec que s’ho creuen. A més, i sense frenar ací, Jose Luís (l’alcalde), ens informa que l’ajuntament va a obrir una pàgina web per a rebre propostes urbanístiques respecte a l’adaptació que va a fer-se del Pla General d’Ordenació Urbana (PGOU) a la nova llei urbanística. I continuem, ix el tema nucli antic, i diu que ja hi ha una actuació aprovada però que per a la resta vol comptar amb la participació ciutadana... I bé, ho sé, si li busque pegues li les trobe, però hui no toca buscar-les, que vinc predisposat a que m’agrade la pel·li. A més, em faig l’espavilat i ens adjudique alguna indirecta que no sé si va per a nosaltres: l’alcalde diu que el seu ideal no està tan lluny del que defenen determinades pàgines web! Eixa al cabàs.

Amb això vaig eixir content, com gran part de la gent que estàvem allà. M’oblide del que vull i comence a pegar-li voltes sobre quin ha de ser el nostre següent pas. El primer escriure açò. El següent ja eixirà. En poc temps. Ara és el moment de moure’ns. I açò també és una indirecta per vore si la capta algú. Tu, per exemple. Ara és el moment.

Buf. Tot per davant.

Toni.

9 comentarios:

Anónimo dijo...

Perdona, però jo no em crec res. Crec que és una rentada de cara que acabarà mal.

Anónimo dijo...

En tres paraules:
Ja, Ja i ja.

Anónimo dijo...

Va a ser divertit vore com, fins i tot els meus companys de pàgina, em peguen canya... juju.

Possiblement l'article ha quedat més esperançat del que jo estic... Però tampoc ve mal, collons... Que mira que sou...

Sóc dels que les agrada caure totes les voltes que calga. I dels que no les molesta que li diguen, jo ja t'avisava. Quan m'ho digueu (i podria trobar antecedents) no dubtaré en donar-vos la raó.

Ala, ja tenim més llenya al foc. A vore si açò s'ambienta!!!

Anónimo dijo...

Ei xaval, qui t´ha dit que som els teus companys de pàgina? Home, jo sí pero els demés no ho sé..

Anónimo dijo...

M'encanta Toni. Cada dia que passa i llig coses teues estic més contenta de que hi haja gent com tú i de que faces el que fas.
Ja parlarem personalment, però m'oferisc a fer tot el que faça falta i més.
Anims i més anims. Estic amb tú i amb Castalla.
Moltes salutacions.

Anónimo dijo...

Vol dir això que de les propostes que s´han fet des d´aquest blog ja no faràn ni p... cas? Me lo temía.

Anónimo dijo...

Amb l'anterior alcalde no teniem ni bones formes; ara sembla que en aquest cas tenim bones formes, però si aquestes bones formes es queden en res o servixen per a que ens ho creguem, millor anar amb la veritat per davant; però faré un esforç i ho miraré amb bons ulls. Ens veiem en el camí.

Anónimo dijo...

En primer lloc, crec que és molt fàcil crear un consell de cultura, crec que és tan fàcil que em pregunte perquè no està ja creat.

Si molts som capaços d'oblidar, i els governants sòn capaços d'asumir errors i no actuar de manera partidísta i electoralista, un consell de cultura, amb recursos econòmics, i participació activa de les associacions pot ser molt interessant. Per fer un simil ajedrecistic, espere que tot açò no siga una "celada" (jugada consistent en regalar alguna peça al contrincant però que realment és tracta d'un parany per poder capturar-li una o varies peces major a les següent tirades) .

Anónimo dijo...

No m'agrada que un polític em diga que propose jo coses per a que ell em valore a mi. Crec que es el polític el que deu proposar i jo valoraré i li presentaré les meues esmenes i millores.

En el cas de Castalla, no em sembla normal que una persona que cobra mes de 60.000 euros es tinga que cobrir les esquenes amb les propostes del veins per a traure després les seues i poder dir que no han agut propostes o que s'han contemplat i per tant es el que els veins han demanat. L'iniciativa deu arrancar des del Ajuntament que es el que te els mijans i el temps per a preapar propostes.